"נחש קדמון" היא יצירה משולבת של מחקר מעמיק והשראה מופלאה. הוא חושף באומץ את נדבכיו הראשוניים של הלא מודע הכלל אנושי. הספר נוגע בפשטות ובהירות בפחדים העמוקים ביותר החבויים בבני האדם, מפגיש את הקורא עם האיסורים הקשים ביותר המכתיבים את חייו, ומציע לו להתירם. בכוחו של ספר זה לשנות תפישות חיים מקובעות שהפכו לנחלת בני האדם מקדמת דנא, להציג אמיתות רווחות כשקרים, ולהפוך את השנוא ביותר לאהוב.
מחברת הספר, אירי ישראלי־רושין, היא מורת דרך חיים, העוסקת שנים רבות בהתוויית דרך חדשה ל"מודעות עצמית באמצעות הגוף". שבע שנים לפני הספר "נחש קדמון" יצא ספרה: "שמאל, ימין ומה שביניהם", אשר עורר עם הוצאתו ועד היום גל חדש של מודעות.
קטגוריות: עידן חדש
37.00 ₪
מקט: 001-4320-001
פתיח
גוף האדם, המכשיר המשוכלל ביותר עלי אדמות, ניתן לנו ללא הוראות הפעלה: לא מצוין שם היצרן, בשום מקום לא כתוב היכן, מתי ואיך נוצר, ולא לשם מה נוצר. אין הוראה כיצד לתפעל אותו בצורה היעילה ביותר, מהן מגבלותיו, אילו חומרים יש לספק לו כדי שיחזיק מעמד בצורה הנכונה ביותר, וכדי שיעמוד במטלותיו ביעילות ולאורך זמן. הוא ניתן לנו כחידה, ולנו לא נותר אלא ללמוד אותו, לנחש את סגולותיו, את מסתריו ואת קסמיו.
האדם – מה הוא בתוך גופו? האם הוא דייר בתוך הגוף? האם הוא אחראי עליו? האם הוא מחויב לו באופן כלשהו, או שהגוף נועד לשרת אותו? ואולי האדם הוא הגוף ולא מעבר לכך? לשאלות אין סוף, ודומה שאין להן גם מענה – ואולי גם אין צורך לדעת? האם יש בתשובות כדי לשנות משהו? גם לשאלות אלה אין מענה, מכיוון שהבורא לא השאיר שום רמז… שום מסמך כתוב.
אלא שהכול כן כתוב. צריך רק לדעת לקרוא ולפענח. צריך רק להאמין שיש מורה המוביל אל דרך הגילוי, להאמין שיש מדריך פנימי המנחה אל חשיפת הסודות הגדולים. שליח אלוהים המפענח יחד עימנו את החידה הגדולה. אז, צריך להסכים להפוך לתלמידו הנאמן: תלמיד בלתי נלאה, הדבק במורו ולומד באמצעותו לפענח את כתב החידה המסתורי. כתב חידת האדם.
שנים רבות משנות חיינו אין החידה מפוענחת, ובתוך ה”אני” פועלים בתוהו ובוהו ובאים לידי קלקול ועיוות – הגוף, המחשבה והרגשות. הקלקול והעיוות יוצרים כאב, וגורמים סבל. סובלים אנו, סובלים הקרובים לנו והרחוקים מאיתנו, וסובל כדור־הארץ עצמו ואף מה שמעבר לו. עד שיום אחד נופלת החלטה לצאת מתוך המבוך וללמוד את סוד היצירה המופלאה, ללמוד להפעילה על פי כוונותיו של היוצר.
בשלב הראשון יש להפוך לתלמידים. יש להודות שאיננו יודעים כלום, שאנו חייבים להתחיל מהתחלה ולשאול את כל השאלות המביכות והקשות. רק בדרך זו אפשר להכיר את המורה הפנימי. זהו מורה קשה, דרשן. מורה שלא פגשנו כמותו בשום בית ספר או אולפנה. הוא דייקן וקפדן, מחמיר וישר – מורה האמת. אם נענים לדרישותיו, מוצאים את הפתרון.
מי שמסרב לדבוק במורה הפנימי, מתחיל לחפש פתרונות בחוץ אצל ידענים וידעונים למיניהם. בספרים, בקורסים, בהרצאות, בכתות, בדתות. אצל מגידי עתידות ולוחשי לחשים. אצל בודקי מזוזות ורושמי קמעות. כולם מוכנים לספק את הצורך בפתרון. לתת תשובות. אך אין כל הקלה בסבל.
כי חידת האדם היא חידה אישית. הפתרון הוא אחד, וכל בני האדם יגיעו בסופה של הדרך לתשובה זהה, אולם אין איש היכול לפתור את החידה עבור זולתו. כל אדם חייב לגלות את התשובה בכוחות עצמו. כל עוד התשובה ניתנת על ידי אחרים ייראה הפתרון חסר ערך ואינו בר שימוש.
הספר מתאר את הפתרון שמצאתי עבור עצמי. רצוני לשתף אחרים בפתרון זה שמצאתי, למרות שלפתרון כפי שנאמר, אין משמעות ללא החיפוש. אבל יש בו משום גירוי, שגם אחרים יחפצו למצוא אותו, בכוחות עצמם.
לספר זה יש מטרה – לעודד אנשים להאמין בכוחם לגלות את האמת. להעניק להם כלים, כדי שיוכלו לזהות את המורה הפנימי שבתוכם וכדי שיסכימו להתמסר לו.
המורה שבתוכנו, יש לו כלי אחד – כלי האמת. כנגד האמת נדרש התלמיד לתכונה אחת והיא – כנות – ואין דבר היכול לעמוד מול אמת וכנות, אפילו לא ההפרעה הגדולה מכול, כמו השקר. על נקודה זו בא הספר להאיר – על השקר הגדול שקיים בתוכנו. השקר שעל ברכיו גדלנו. זה אשר מעוור את עינינו מלראות. השקר המופיע במילים, בספרים, בחינוך, במגע, בחיוך, בכל פינה של חיינו – שהדתות נפלו לתוכו כלתוך מלכודת ולא הבחינו כלל כי גם הן בין הנלכדים.
השקר טמון בהסתרה – באי־הידיעה של “מי הוא הטוב ומי הוא הרע בסיפור”.
היו הראשונים לכתוב תגובה למוצר: “נחש קדמון”
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.
אין עדיין תגובות