החל להקליד את מחרוזת החיפוש שלך בשורה מעל ולחץ Enter לביצוע החיפוש. לחץ על Esc לביטול החיפוש.

ירושלים שהייתה ואינה עוד

מאת:
הוצאה: | ספטמבר 2024 | 325 עמ'
הספר זמין לקריאה במכשירים:

168.00

רכשו ספר זה:

הצלה מציפורני הזמן והשכחה: מאז ראשית השלטון הבריטי בירושלים בשנת 1918 ועד היום, ירושלים עברה שינויים מרחיקי לכת במבנה ובחזות של שכונותיה, רחובותיה ובתיה. במסע אישי של זיכרון פרטי וקולקטיבי, המשתרע לאחור על פני קרוב למאה שנים, מנסה המחבר ללמוד ולהכיר מה נגרע מירושלים, מה נבנה במקומו, וממה ניצלה העיר במהלך תקופה ארוכה זו בה הוצעו, בין היתר, כמה מיזמים ותוכניות בעלי השלכות פוליטיות הרות אסון.
ספר זה הוא מעין לקסיקון עיוני־חזותי, הכולל כ־500 רישומים מאירי עיניים, וטקסטים נלווים המהווים כרוניקה של זיכרון העוסקת בהיבטים האורבניים, האדריכליים והעיצוביים של ירושלים אשר נהרסו, נשחקו או התנוונו ואשר ראויים להצלה מן השכחה.

מן הביקורות על כמה מספריו הקודמים של המחבר ירושלים: שכונות ובתים – תקופות וסגנונות (1996)
"האדריכל דוד קרויאנקר ראוי לפרס ישראל על מפעלו רב־הרבדים והשנים… לתיעוד חזותה של ירושלים הוא ייחודי וראוי לכל הוקרה ממלכתית. כן, אני מתכוון לפרס ישראל".
חיים באר, "ידיעות אחרונות", (12.7.1996)

המשולש הירושלמי – ביוגרפיה אורבנית (2011)
"דוד קרויאנקר, אדריכל, הוא המיתולוג הגדול ביותר שקם לירושלים מאז טדי קולק… אין מי שעשה יותר ממנו לטיפוח דימויה של ירושלים כעיר יפה…קרויאנקר יודע לגלות נקודות חן ארכיטקטוניות עלומות…".
תום שגב, "הארץ", (19.10.2011)

ירושלים: אלוהים נמצא בפרטים הקטנים – שפת עיצוב רב־תרבותית (2016)
"אין בעל מקצוע טוב מדוד קרויאנקר… עין המומחה שלו יודעת להבחין במורכבויות העיצוב האדריכלי האורבני, והוא משכיל להציגן באופן מעורר השראה אשר מביא גם ירושלמים לראות את סביבתם היום־יומית בעין חדשה… ולמרבה התקווה גם יכיר בחשיבות שימורה וחידושה של העיר המצטיינת בצביונה האדריכלי המשובח".
ג׳יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל, דצמבר(2016)

מקט: 001-3000-723
הצלה מציפורני הזמן והשכחה: מאז ראשית השלטון הבריטי בירושלים בשנת 1918 ועד היום, ירושלים עברה שינויים מרחיקי לכת במבנה ובחזות […]

אין עדיין תגובות

היו הראשונים לכתוב תגובה למוצר: “ירושלים שהייתה ואינה עוד”