המדיה החדשה מציעה לילדינו מידע רב, מודלים רבים של התנהגות ותקשורת חברתית מסוג חדש. מצד אחד, הרשתות החברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, ווטס-אפ ודומיהן פותחות בפני ילדינו מרחבים חדשים להתפתחות אישית וחברתית, ומצד שני, הן חושפות אותם למציאות מורכבת יותר מאי פעם, לטשטוש גבולות בין פרטי לציבורי, בין אינטימיות לשיתוף, בין הסתגלות לנורמות סביבתיות לבין בחירה אוטונומית. מלבד הזדמנויות חדשות יש בהן גם סיכונים חדשים אשר לא ידענו בעבר.
• מהם 'המפתחות' שמאפשרים השגת יעדים בעבודתנו עם 'ילדי המסכים'?
• כיצד ניצור פתיחות ושיתוף שיגרמו להם להקשיב לנו?
• כיצד נוכל לתמוך בהם בהתמודדות עם המציאות המורכבת שמאפיינת את העידן שלנו?
המחקרים של ד"ר זלכה מאוניברסיטת בר-אילן ומהמכללה האקדמית אחוה, על 'ילדי המסכים' – חשיפת ילדים בעידן המדיה לרשתות חברתיות ולתוכניות ריאליטי בטלוויזיה, עונים בדיוק על שאלות אלו. הספר "העצמת חונכים ומחנכים בעידן המדיה והרשתות החברתיות" מפרי עטה, מציג בפנינו מודל חינוכי איכותי שמציע 'מפתחות' לפריצת דרך ולהשגת יעדים. המטרה המרכזית של ספר זה היא לתת בידי מחנכים וחונכים כלים אפקטיביים לעבודה עם ילדים, לחזק אותם ואת התפקיד שלהם כבוגרים משמעותיים בחיי הילדים – בוגרים המאפשרים לילדים להפיק מעצמם את המיטב, תוך תקשורת מקרבת, חיבור לעוצמות והגשמה עצמית, הן של הילד והן של הבוגר.
בפנינו ספר עבודה מעשי, בעל גישה ייחודית, המציע פתרונות פרקטיים, פשוטים וקלים ליישום. את המתודה החינוכית מלווים שפע של תרגילים המתאימים לסיטואציות רבות שעמן מתמודדים מחנכים וחונכים במפגש היומיומי עם ילדים וכן סיפורי מקרה אותנטיים רבים הממחישים את הגישה.
ד"ר כהן זלכה, בעלת שם עולמי, מרצה וחוקרת, פרסמה עשרות מאמרים בתחום התקשורת של ילדים והורים במדיה לגווניה ובמיוחד במדיה החדשה )הרשתות החברתיות, הטלוויזיה והאינטרנט(, אשר הוצגו בכנסים בינלאומיים וזכו לתהודה רבה בקהילה המדעית.
ד"ר כהן זלכה הנה יועצת למשרד ראש הממשלה, משרד האוצר ולוועדות הכנסת השונות בנושא הפער הדיגיטלי.
אין עדיין תגובות